Позааудиторна робота

  1.  Гра 2 "Фізична драбина"
  2. Брейн-ринг за темою: "Механічні коливання"
  3. Інтелектуальна гра КВН «Фізика навколо нас», 8-11 клас
  4. Позакласний захід з фізики. Сценарій
  5. Інтелектуальна гра КВН «Фізика навколо нас»
  6. Позакласний захід. Я маю право. Припинимо булінг разом
  7. Веб-сайт куратора

   
Опис матеріалу: позакласний захід - інтелектуальна гра КВН «Фізика навколо нас» можна провести в 8-11 класах, залучаючи якомога більше учнів до підготовки і проведення конкурсу. В залежності від рівня знань учнів можна міняти завдання і конкурсы.Готовят даний захід і проводять-учні старших классов.Задача вчителя бути організатором.

Цілі заняття: 

Показати зв'язок фізики з оточуючими нас явищами. Розширити знання учнів з предмету - фізика, сприяти розвитку мислення, пізнавальної та творчої активності учнів.
Сприяти розвитку світогляду і моральних уявлень. Розвивати уміння міркувати, зіставляти, робити висновки. Розвивати уміння застосовувати знання в житті.
Сприяти формуванню почуття власної гідності, почуття відповідальності за свою команду.
Виховувати вміння працювати в групах, вміння слухати і аналізувати відповідь однокласника. Виховувати почуття гумору, шанобливе ставлення до однокласників.
Виховувати здорову атмосферу суперництва.

Обладнання: 

Мультимедійний проектор, комп'ютер, слайди, музична мінусовка «КВК».
Анімації: «Занурення і спливання підводного човна», «Підйом на повітряній кулі», «Конвекція повітря в кімнаті», «Паралельне підключення декількох побутових приладів». 
Презентація «Фізика навколо нас», презентація «Олимпиада.Сочи 2014».
Стенд: «Наука - надія людства», «Фізики жартують».
Плакати з висловами: «Серед усіх наук особливу принадність для мене представляє фізика».( Н. Е. Пайерлс), 
«Фізика - це наука розуміти природу». (Е. М. Роджерс) 
Стакан, свічки, пробка,мило,тарілка, зубочистки, цукор,металева гиря,монета,пробірка,кнопки,шматочки вати, пластилін.

Беруть участь дві команди (по 6 чоловік), вболівальники.

Ведучі і члени журі-учні старших класів.

Хід заняття: 

Привітання.

Звучить пісня: 


Знову у нашому залі,

У нашому залі немає порожнього місця.
Це означає гумор,
Шкільний гумор запрошує вас,
Тут не просто зустріч,
Цікавою буде ця зустріч,
Клуб свій відкривають 
Фізики для вас.
Приспів:
Ми починаємо КВК
Для кого? Для хлопців.
Не залишайся осторонь,
Всі хлопці, на старт!
Нехай не нам вирішити всіх завдань,
Всіх завдань не розв'язати,
Настане смуга удач,
Веселіше стане жити.

І.Мы розпочинаємо перший конкурс « Привітання команд» 

Привітання команд один одного. Звернення команд до журі і вболівальникам.
Максимальна оцінка за цей конкурс 10 балів.

ІІ.Второй конкурс. «Розминка» 

За кожну правильну відповідь команда отримує 1балл. 
Якщо команди не можуть відповісти на питання на допомогу приходять вболівальники. Вболівальник отримує один жетон. В кінці турніру підраховуються кількість набраних жетонів кожним уболівальником, і встановлюється переможець.

Завдання командам.

1.У властивість «легкість тіл» не вірячи,
Хто вага повітря виміряв?

2.Чей досвід здивував людей,

Зажадавши 16 коней?
Коли і ким він був зроблений
І в чому людей він переконав?

3. «Природа боїться порожнечі»-

Який вчений колись сказав?
А хто зважився в цьому засумнівається
І порожнечу на досвіді створив?

4. Ні, важкого я питати не буду:

Де застосовуються сполучені посудини?

III. Конкурс «Ти - мені, я - тобі» 

Команди задають одна одній заздалегідь підготовлені питання.
Оцінюється: чіткість питання, повнота і правильність відповідей. 
За кожну правильну відповідь команда отримує 1балл. 

IV.Конкурс «Знавці фізики» 

Оцінюється: правильність і повнота відповіді. 
За кожну правильну відповідь команда отримує 1балл. 

Завдання №1 

1.чому ми не сприймаємо як звук ті коливання повітря, які створюються крилами пролітаючою птахи?
Відповідь. Частота коливання, створювана крилами птиці, нижче нашого порогу чутності, тому політ птаха ми не сприймаємо як звук.

2. Випадково залітаючи у вікно, кажан сідає людям на голову. Чому?

Відповідь. Волосся поглинають випромінюваний кажаном ультразвук, тому миша. Не сприймаючи відбитих хвиль, не відчуває перешкоди і тому летить на волосся.

3.чому аромат квітів ми відчуваємо на відстані?

Відповідь. В кольорах містяться ароматичні речовини, молекули яких дифундують в повітря.

4. Як відомо, що після дощу квіти пахнуть сильніше, чим це пов'язано?

Відповідь. Під час дощу краплинки води потрапляють в чашечки квітів, а звідти скочуються в нектарник. Після дощу, особливо коли вигляне сонце, ця суміш починає випаровуватися більш інтенсивно, ніж випаровувалися б безводні ефірні масла, і в повітрі з'являється більше пахучих парів - запах квітів посилюється.

5.чому роса на листі багатьох рослин збирається в краплі, а не розтікається по всьому листу? 

Відповідь. Листя багатьох рослин містить маслянисті речовини, завдяки якому вони не змочуються водою.

6. Чому в літаку, що летить, дивлячись в ілюмінатор на безхмарне небо, ми не відчуваємо відчуття польоту?

Відповідь. Відсутній тіло відліку.

7.Когда пасажир летить над хмарами, то пасажиру іноді здається, що літак падає вниз на хмари, чого насправді немає? Чому так виходить ?

Відповідь. Хмари внаслідок конвекції піднімаються вгору, що сприймається як падіння літака вниз.

8.Как пояснити утворення хмарного сліду за літаком, що летить на великій висоті?

Відповідь. На великій висоті перенасичений пар. Літак вносить центри конденсації; пара конденсується, утворюючи слід за літаком.

Завдання №2. «Анімації». 

Завдання першій команді: анімація «Занурення і спливання підводного човна»
Пояснити механізм занурення і спливання підводного човна.
Відповідь. Щоб човен сплив, баластні цистерни заповнюють стисненим повітрям, при цьому виштовхувальна сила стає більше сили тяжіння.

Завдання другій команді: анімація «Підйом на повітряній кулі».

Для підйому на повітряній кулі часто використовують гаряче повітря. Поясніть це явище.
Відповідь. При нагріванні повітря розширюється, і сила ваги стає менше виштовхувальної сили і куля піднімається.

Завдання першій команді: анімація «Провітрювання кімнати». 

Як відбувається провітрювання кімнати?
Відповідь. Холодне повітря важче теплого повітря і він опускається вниз, а повітря біля батареї нагрівається і піднімається вгору.

Завдання другій команді: анімація «Паралельне підключення декількох побутових приладів». 

Паралельне підключення кожного нового побутового приладу, що споживає енергію, означає додавання ще однієї гілки. Як при цьому змінюються опір провідника і сила струму?
Відповідь. Зі збільшенням товщини провідника опір його зменшується. А сила струму досягає максимального значення.

Завдання №3. «Фізика і спорт». Презентація «Сочі 2014». 

На екран проектується фотографії: символи Олімпіади «Сочі 2014» ,
Фотографії олімпійських чемпіонів-фігуристів,ковзанярів, лижників.

1.коли краще ковзання ковзанів і саней: звичайний зимовий день або у великий мороз? Чому?

Відповідь. У звичайний день, так як лід в цей день під леза ковзанів тане швидше.

2.Зачем на нижній поверхні лиж робиться поздовжня виїмка?

Відповідь. Для збереження стійкості в русі, щоб лижі не зісковзували з лижні в бік.

3.Объясните, чому спортсмен в кінці стрибка опускається на зігнуті ноги. 

Відповідь. Згинаючи ноги в кінці стрибка, спортсмен штучно збільшує шлях гальмування і, отже, зменшує силу удару об землю.

4. Спускаючись з гори, лижник злегка присідає. Чому?

Відповідь. Коли лижник присідає, центр ваги його опускається, і лижник виявляється в більш стійкому положенні.

V.Конкурс капітанів. 

Написати якомога більше фізичних формул.
За кожну правильно написану формулу 1 бал.

VI.Конкурс «Досліди» 

Кожна команда повинна виконати один із запропонованих дослідів і його пояснити. 
Враховується правильна демонстрація і пояснення досвіду.
Досліди:
1.Положите шматок звичайного білого скла у воду (або в рідину з більшою щільністю, ніж у води). Шматок скла майже не видно. Чому?
Відповідь. Світло, що падає крізь воду на скло, заломлюється і відбивається дуже слабо.

2.В блюдце з невеликою кількістю води розташуйте зубочистки. У центр опустіть шматок цукру. Сірники потягнулися до шматка цукру. Якщо капнути миючий розчин, то сірники почнуть розбігатися. Чому?

Відповідь. Зубочистки потягнулися до шматка цукру, так як він втягував воду. Якщо капнути миючий розчин, то Зубочистки почнуть розбігатися: плівка, розтікаючись по воді, захоплює їх за собою. 

3.Несколькими витками білої нитки щільно обмотайте середину скляної пробірки і помістити в полум'я свічки.

Повторіть досвід, намотавши нитка на металевий циліндр.
Зробіть порівняння і поясніть результати дослідів.
Відповідь. В досвіді з металевим циліндром нитка нагрівається повільніше, так як теплопровідність і маса металевого стрижня більше, ніж скляної пробірки.

4.Стакан з тонкого скла обклейте зсередини смужками білого і чорного паперу однакової ширини. Зовні до склянці приклеїти пластиліном на одній висоті кнопки за однією проти білої і чорної смужки. Поставте склянку на блюдце, а запалену свічку в центр склянки. Через деякий час кнопки починають відпадати. Поясніть результати досвіду.

Відповідь. Чорні поверхні більше поглинають енергію падаючого на них випромінювання, ніж білі. Тому спочатку відпадають кнопки, приклеєні проти чорних смужок паперу.

5.Положите на картон дві маленькі смужки фольги однакового розміру. 

На смужки фольги покладіть шматочки вати - розміром із сірникову голівку. На один шматочок вати капніть бензин, на іншій - спирт. Потім запаліть їх одночасно. Коли повністю згорять спирт і бензин, доторкніться до шматочків фольги. Однаково нагрілися шматочки фольги? Яке паливо спирт або бензин, виділив більше тепла при повному згорянні?
Відповідь. Шматочок фольги, де згорів бензин, нагрівся сильніше, так як бензин виділив більше тепла, ніж спирт. Питома теплота згоряння бензину більше, ніж спирту.

6.Положите монету на велику плоску тарілку. Налийте стільки води, щоб вона покрила монету. Використовуючи стакан, сірники, увіткнені в пробку, дістаньте монету з тарілки з водою, не замочивши рук?

Відповідь. Покладіть пробку з уткнутими сірниками на воду. Запаліть сірника і швидко накрийте склянкою, залишивши монету поза склянки. Сірники нагріють повітря в склянці, тиск його зросте, і частина газу вийде назовні. Коли сірники згаснуть, повітря охолоне - при охолодженні його тиск зменшиться і під склянкою збереться вся вода, вгоняемая туди тиском зовнішнього повітря.

VII.Конкурс «Музичне домашнє завдання» 

(команди виконують пісні власного твору, присвячені фізиці) 
Максимальна оцінка за цей конкурс 10 балів.

Поки журі підводить підсумки, проводиться конкурс вболівальників.

VIII.Конкурс вболівальників 
Загадки.
1. Зоря - заряница, красна дівиця,
замикала ворота, по полю гуляла, ключі загубила; місяць бачив, сонце приховало. (Роса)
2. Вище лісу, тонше смуга. (Дощ)
3. В холоді горою, а в хаті водою. (Сніг)
4. Те, як кавуни, великі,
То, мов яблука, крейда.
Вони не можуть говорити,
Але можуть всі визначити (гирі)

Питання.

1.чому очі людини не відчувають холоду?
Відповідь. Ми відчуваємо холод не всією шкірою, а лише окремими її точками, в яких є чутливі до холоду закінчення нервів. Очі таких точок не мають.

2.чому у людини волосся, вії, вуса в морозний день покриваються інеєм ?

Відповідь. Выдыхаемые пари, стикаючись з холодними предметами, конденсується на них.

3. Відомо, що ґрунт «дихає»: вночі відбувається «вдих», а днем «видих». Поясніть, чому і як це відбувається.

Відповідь. Вночі з пониженням температури повітря в ґрунті зменшується в обсязі, частково поступаючись місцем атмосферному повітрю, а вдень навпаки.

4.якщо поблизу від нас проходить швидкий поїзд, то ми відчуваємо, що нас притягує до нього. Чому це відбувається?

Відповідь: Це явище пов'язане з різницею тисків між нерухомим повітрям навколо людини і рухомим повітрям між людиною і поїздом. Проходить поїзд захоплює за собою повітря, і цей рухомий повітря справляє на людину менший тиск, ніж нерухомий. Виникає різниця тисків повітря, яка створює силу, що тягне людину до поїзда.

5.чому щодо м'яко лежати в гамаку, адже його вузлуваті мотузки досить жорсткі?

Відповідь. Під вагою тіла гамак прогинається, завдяки чому вага розподіляється на велику площу, тому на кожну одиницю площі гамака доводиться мала навантаження і лежати в гамаку порівняно м'яко.

7.чому високо в горах дію суглобів порушується: кінцівки погано слухаються, частіше відбуваються вивихи?

Відповідь. Атмосферний тиск сприяє більш щільного прилягання суглобів один до одного. Зі зменшенням тиску при піднятті на високі гори зв'язок між кістками в суглобах зменшується, в результаті кінцівки погано слухаються, частіше відбуваються вивихи.

Підведення підсумків. Заключне слово журі. Привітання команди переможниці.


Сценарій гурткового засідання з фізики «Брейн-ринг»

Вступ
Сценарій інтелектуально-розважальної гри складено на основі вікторин з дисципліни «Фізика». Підібрані цікаві питання відповідного рівня складності, які дають змогу розвивати інтелектуальні здібності студентів і мають велике пізнавальне значення.
Гра включає три тури командних конкурсів, які розташовані по наростанню складності.
Сценарій має на меті організацію вільного часу студентів цікаво, культурно та з користю для інтелекту.
Для кращого сприйняття атмосфери конкурсу доцільно оздобити залу у відповідному стилі предметними газетами, ребусами, вікторинами.
Викладач. Сьогодні ми з вами зібрались тут, щоб з користю поспілкуватися на фізичні теми і провести змагання між двома командами „Флуктуація” і „Конвекція”.
Ваші відповіді буде оцінювати журі.(Представлення членів журі).
У грі беруть участь дві команди. За 1 хв. кожна команда повинна дати найбільшу кількість правильних відповідей. Кількість балів, набраних кожною командою, відповідає кількості правильних відповідей.
У конкурсах бере участь вся група. За кожний конкурс журі буде нараховувати бали від 1 до максимального, максимальна кількість балів у кожному конкурсі різна і в ході гри буде оголошена. Переможе та команда, яка набере більшу кількість балів.
1-й гейм.

  1. Два види механічної енергії. (Потенційна і кінетична)
  2. Добуток маси тіла на його швидкість. (Імпульс тіла)
  3. Чи можуть потенційна і кінетична енергії перетворюватися одна в одну? (Можуть)
  4. Англійський вчений, який відкрив тепловий рух частинок речовини. (Броун)
  5. Назвіть властивість тіл, описану законом Гука. (Пружність)
  6. Способи зміни внутрішньої енергії. (Теплопередача, конвекція, випромінювання)
  7.  Вітри — це конвекційні потоки величезного масштабу, так чи ні? (Так)
  8.  Рідина, якою заповнюють вузенькі трубочки термометрів. (Ртуть, спирт)
  9. Агрегатні стани речовини. (Твердий, рідкий, газоподібний
  10. Питома теплоємність води. (4200 Дж/кг °С)
  11. Що таке плавлення? (Перехід з твердого стану в рідкий)
  12. Назвіть одиницю кількості речовини. (Моль)
  13. Взаємне проникнення молекул однієї речовини в проміжки між молекулами 
  14. іншої речовини. (Дифузія)
  15. Цикл двигуна внутрішнього згорання складається з яких тактів? (впуск, робочий хід, випуск)
    1. Чи замерзає морська вода при 0°С? (Ні)
    2. Які є два роди електричних зарядів? (Позитивний і негативний)
    1. За допомогою якого приладу з'ясовують, наелектризоване тіло чи ні?(Електроскоп)
    2. Одиниця абсолютної температури. (Кельвін)
    3. Діелектрики — це провідники чи непровідники електрики? (Непровідники)
    4. За одиницю електричного заряду взято. (кулон)
    5. Куля, заповнена повітрям, яку використовують для гри. (М'яч)
    6. Одиниця сили струму. (Ампер)
    7. Найменша частина простої речовини. (Атом)
    8. Величина, яка в атмосфері вимірюється барометром. (Тиск)
    9. Яким приладом вимірюють силу струму в колі? (Амперметром)
    1. Як вмикають амперметр? (Послідовно)
    2. Хімічний елемент, найлегший із газів. (Водень)
    3. Яка причина зміни швидкості тіла? (Сила)
    4. Як називається котушка зі струмом із залізним осередком? (Електромагніт)
    5. Назвіть одиницю електричного опору. (Ом)
    6. Яку швидкість змінного руху автомобіля показує спідометр? (Миттєву)
    7. Російський вчений, який систематизував хімічні елементи на основі їх будови. (Менделєєв)
    8. Які є способи з'єднання провідників? (Послідовне, паралельне, мішане)
      1. В яких одиницях вимірюють роботу? (У джоулях)
      2. Як називають інтенсивне випаровування або пароутворення в усьому об'ємі рідини? (Кипіння)
      3. Французький фізик, один з творців термодинаміки, визначив ККД ідеальної теплової машини. (Карно)
      4. Яким приладом вимірюють напругу? (Вольтметром)
      1. Одиниця напруги. (Вольт)
      2. Тривалість одного оберту земної кулі. (Доба)
      3. Одиниця сили в системі СІ. (Ньютон)
      4. Прилад для вимірювання сили. (Динамометр)
      5. Французький фізик, вивів рівняння стану ідеального газу. (Клапейрон)
      6. Як вмикають вольтметр? (Паралельно)
      7. Яким приладом вимірюють потужність? (Ватметром)
      1. Що таке тверднення або кристалізація? (Перехід з рідкого стану в твердий)
      2. Який французький фізик увів поняття «електричний струм»? (Ампер)
      1. Назвіть прилад для розгляду дрібних предметів. (Лупа)
      2. Навколо чого існує магнітне поле? (Навколо провідника із струмом)
      3. Найбільш поширена в природі рідина. (Вода)
      4. Скільки є законів термодинаміки? (Два)
      5. Лінзи в оправі для корекції зору. (Окуляри)
      6. Головне джерело світла на Землі. (Сонце)
      7. Як називається добуток сили на переміщення? (Робота)
        1. Орган сприймання звукових хвиль. (Вуха)
        2. Стан речовини, в якому їй властива текучість.(Рідина)
        3. Англійський фізик, наукові праці якого стосувалися пружних деформацій. (Гук)
        4. 57.Відомий російський вчений, один із засновників учення про молекулярну будову речовини. (Ломоносов)
        5. Твердий стан води. (Лід)
        6. Англійський вчений, який відкрив основні зако­ни руху тіла. (Ньютон)
        7. Назвіть одиницю вимірювання магнітної індукції. (Тесла)
        8. Прилад для визначення маси тіла. (Терези)
        9. Сила, з якою Земля притягує до себе тіла. (Тяжіння)
        10. Назвіть прилад для вимірювання сили. (Динамометр)
        11. Що допоможе знайти голку в копиці сіна? (Магніт)
        12. Прилад для вимірювання атмосферного тиску. (Барометр)
        13. Як називається добуток маси тіла на його прискорення? (Сила)
        14. Давньогрецький учений, який вивчив виштовхувальну дію рідини й газу на занурення в них тіла. (Архімед)
        15. Куди дівається кінетична енергія тіла при його зупинці? (Переходить у 
        16. внутрішню)
        17. Прилад, яким вимірюють нагрітість тіла. (Термометр)
        18. Опалювальний пристрій. (Піч)
        19. Одиниця температури. (Градус)
        20. Явище перетворення пари в рідину. (Конденсація)
        21. Учений, на честь якого названо одиницю електричного заряду. (Кулон)
        22. Центральна частина атома. (Ядро)
        23. Одиниця потужності. (Ват)
        24. Одиниця роботи. (Джоуль)
        25. Датський учений, який вперше виявив магнітне поле навколо провідника з струмом. (Ерстед)
        26. Орган сприймання світла живими істотами. (Око)
        27. Як поширюється світло — в однорідному середовищі чи у вакуумі? (Прямолінійно)
        28. Прилад для вимірювання швидкості руху. (Спідометр)
        29. Одиниця довжини в системі СІ. (Метр)
        30. Одиниця часу. (Секунда)
        31. Лінія, вздовж якої рухається тіло. (Траєкторія)
        32. Сила, яка виникає під час руху одного тіла по поверхні іншого, прикладена до рухомого тіла і на­прямлена проти руху. (Тертя)
        33. Зміна форми тіла. (Деформація)
        34. Німецький учений, який сформулював II закон термодинаміки. (Клаузус)
        35. Вузькі трубочки з діаметром каналу товщиною з людську волосину. (Капіляр)
        36. Як називається прилад для вимірювання тиску рідини? (Манометр)
        37. Як називається процес переходу рідини у пару? (Випаровування)
        38. Коли швидше висихає білизна: в морозну погоду чи у відлигу? (У морозну погоду)
        39. Що рухається зі швидкістю 300 тис. км? (Світло)
        40. Як називається відрізок, що має напрям? (Вектор)
        41. Одиниця електричного опору? (Ом)
        42. Скільки важить тіло, яке вільно падає? (О, воно перебуває в стані невагомості)
        43. Чому загострені предмети колючі? (Мала площа поверхні гострячка, створюється великий тиск)
        44. Чому після вимкнення телевізора тканина, якою закривають екран, прилипає до нього? (Екран електризується)
        45. Чому аромат квітів відчувається на відстані? (Дифузія)
        46. Засолені помідори чи огірки швидше досягають стану готовності (вкисають) у теплому приміщенні і повільніше в холодному. Чому? (Швидкість дифузії залежить від температури)
        47. Чому овочі, які зберігають у буртах, на зиму вкривають соломою, бадиллям і присипають сухою землею? (Створюють погану теплопровідність)
        48. Якою ложкою краще їсти гарячу страву: дерев'яною чи металевою? 
        49. (Дерев'яною)
        50. 2-й гейм.
          Ведучий пропонує членам команд по черзі виймати з діжки фішки. Номер фішки відповідає номеру запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 3 бали, за неповну 1-2 бали. Якщо команда не має версії відповіді, запитання передається іншій команді, і їй же нараховуються бали (у разі правильної відповіді).
          1. Який сніг, чистий чи брудний, тане швидше? Чому? (Забруднений сніг краще тане, тому що більше поглинає сонячних променів)
          2. Чому качки і гуси не бояться морозів? (Пух і пір'я птахів створюють добру теплоізоляцію)
          3. Чому на сонці сніжинки виблискують різними кольорами? (Біле світло, проходячи крізь кристалики льоду, розкладається на кольори веселки)
4. У якому взутті, тісному чи просторому, більше мерзнуть ноги?(У тісному, оскільки шар повітря між взуттям і ногами дуже тонкий)
5.Чи плаваєзалізо у воді? (За певних умов — так. Зокрема, це можуть бути малі предмети — голка, канцелярська скрепка, лезо безпечної бритви, — покладен із легка на поверхню води; їх утримує на поверхні води сила поверхневого натягу. Інший випадок — це залізні предмети порожнистої форми, у яких середн ягустина менша за густину води: порожня консервна банка, таз, кораблі та ін.).
6. Чи можна розплавити шматок свинцю у воді? (У відкритій посудині не можна. Але в герметично закритій температуру води можна довести до 374 градусів, в той час як свинець плавиться при 327 градусах).
7. Чому в народі говорять, що «Перший сніг — це ще не зима», маючи на увазі, що він скоро розтане? (Якщ оперший сніг випадає на сиру землю і незамерзлі водойми, то вони, замерзаючи, віддаватимуть тепло навколишньому середовищу, і це спричинить танення снігу).
8. Як буде змінюватись положення райдуги на небі при тривалому її спостереженні у другій половині дня? (Вона опускатиметься нижче до горизонту в міру зменшення висоти сонця над горизонтом).
9. Який з відомих учених вперше застосував науковий метод у криміналістиці для викриття злочину? (Це був, звичайно, Архімед, який, виконуючи завдання царя Пєрона, дослідним шляхом довів, що корону царя майстер-ювелір виготовив не з чистого золота).
10. Всі добре знають, що йти легше, ані ж бігти. Як це можна обгрунтувати з точки зору механіки? (Під час бігу людина затрачає більшу енергію. Справа в тому, що біг — це стрибки, під час яких людина значно вище підіймає свій центр ваги, ніж при ходьбі. А для цього затрачається додаткова енергія).
3-й гейм.
3–й гейм -  це конкурс капітанів. Кожному капітанові команди задається одне питання і  дається 30 хвилин на роздуми. За правильну відповідь капітан отримує 10 балів.1. Двоє туристів на морозі вийняли термос і налили собі по маленькій чашечці гарячого чаю. Закрили термос корком, закрутили кришкою і вирішили через деякий час знов ускуштувати гарячого напою. Відкрутивши кришку термоса, вони побачили... Що вони там побачили і чому, скаже нам одна з команд — учасників гри. (Вони побачили, що корок буввідкритий. Холодне повітря, яке потрапило в термос, нагрілося і витиснуло корок).
2. Відомо, що у різних народів склалися різні звички. Так, на відміну від європейців, у Африці та багатьох країнах Азії жінки носять воду у великих глечиках на голові. Так само вони носять інші важкі предмети. Це ви повинні були бачити в кіно, по телебаченню. Для чого вони це роблять? Чи є в їх способі якісь переваги? (Так, є. Несучи вантаж на голові,вони ступають дрібними кроками, при цьому центрваги їх тіла з вантажем майже не змінюється по висоті, тому на перенесення вантажів затрачається менше енергії).
ВИСНОВКИ
      Даний сценарій можна використати при проведенні тижня циклової комісії загальноосвітніх дисциплін, в гуртковій роботі, а також у роботі з групою. Метою даного сценарію  є організація корисного дозвілля студентів, прищеплення інтересу до навчальних дисциплін, підвищення їх рейтингу в навчальному закладі.
      Конкурс дає змогу виявити всі грані студентського мислення, розвиває логіку студентів, спонукає боротися за перемогу, виховує колективізм та взаємодопомогу.Доцільно провести нагородження переможців подарунками, що залишиться в пам’яті студентів приємною згадкою на довгий час і буде заохоченням до організації інших цікавих виховних заходів.